Солидната закуска

От А до Я в процеса за отглеждане на Вашето дете.
admin
Администратор
 
Мнения: 23
Регистриран на: Пон Фев 22, 2010 4:24 pm

Солидната закуска

Мнениеот admin » Пон Мар 15, 2010 5:19 pm

Солидната закуска влияе пряко върху нашето здраве, позволява ни да бъдем продуктивни както в работата, така и във всички останали дейности. Ако желаем за децата ни и за нас едно добро начало, ще започнем деня с една добра, солидна закуска. Според науката на храненето 50% от калориите за деня трябва да се приемат на закуска, 30% - на обяд и само 20% - на вечеря, или както гласи една поговорка - закуската изяж сам, обядът раздели с приятели, а вечерята дай на врага си.
Да проследим какво е влиянието на закуската върху човешкия организъм. Процесът на възстановяване на организма, протичащ през нощта по време на съня ни, е свързан с изразходване на енергия.Тази енергия е необходима за цялостния възстановителен процес на организма, но следва да се отбележи особеното й значение и влияние върху мозъка, който има нужда от глюкоза, вид въглехидрат. Организмът си доставя въглехидрати от храната и лакомствата, приети през деня и ги съхранява в мускулите и в черния дроб под формата на гликоген. През нощта гликогенът се превръща в глюкоза, която става източник на енергия - гориво за нуждите на организма. Поради тази причина се нуждаем от една солидна закуска, която ще ни помогне да възстановим запасите от гликоген, необходим за осъществяване на сутрешните ни дейности.
През нощта метаболизмът е забавен. След приемане на закуската, метаболизмът се ускорява и повишава продуктивността на нашите дейности. По този начин, закуската доставя на организма голяма част от необходимите за деня хранителни съставки и едновременно с това осигурява балансирано, богато на въглехидрати и белтъци, хранене.
Качественият състав на закуската ( особено когато съдържа храни с растителни влакна ) удължава значително продължителността на живота. Хора, свикнали да закусват с пълнозърнести храни, обикновено живеят по-дълго и вероятността от получаване на инфаркт или сърдечен удар при такива хора е по-малка. Ежедневната консумация на храни от посочения вид помага за правилното функциониране на дебелото черво и предпазва от запек. Пълнозърнестите храни не се обработват и така всички растителни фибри се запазват. Същевременно, богатите на въглехидрати зърнени храни създават усещане за ситост и човек не чувства нужда от допълване на закуската с различни лакомства, богати на мазнини и излишни калории.

Назад към Грижи за бебето и детето

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron